De technisch commercieel bediende: lichtbaken voor onze klanten
“Het is zoveel meer dan alleen maar een administratieve job”, zegt Eline De Laere. Ze is duidelijk enthousiast wanneer ze praat over haar werk. “Vooral het diverse takenpakket, de expertise en het samenwerken met een groep fijne collega’s maakt dat het geen alledaagse uitdaging is.”

Maar wat doet zo’n technisch commercieel bediende dan? “Het begint eigenlijk altijd met de aanvraag van een klant”, vertelt Eline. “We krijgen een mail met een schets of lastenboek binnen, of een telefoontje met de vraag om een offerte. Dat is de eerste stap van een heel bestelproces dat we volledig doorlopen samen met de klant.”
Van eenvoudige aanvragen tot uitdagende lastenboeken
“Om een goede offerte te kunnen maken, moet je uiteraard een goede productkennis hebben”, legt Eline uit. “En je kan hier ook rekenen op de lichtarchitecten en onze ingenieur Stijn om je met extra technische informatie bij te staan, zodat je een ijzersterke offerte met een precieze prijscalculatie kan opmaken.”
“De juiste ingesteldheid hebben om snel bij te leren, is bij Multiline minstens even belangrijk als ervaring in de lichtsector kunnen voorleggen.”
“Ervaring in de lichtsector is voor deze job uiteraard een pluspunt, maar de juiste ingesteldheid om snel bij te leren, is minstens net zo belangrijk”, gaat ze verder. “Zo heb je hier de mogelijkheid om alles stap voor stap ‘on the job’ te leren. Van de relatief eenvoudige offertes voor de particuliere klanten van verdelers, tot de meer complexe en uitdagende offertes die op basis van een lastenboek moeten worden opgesteld.”
Creatief meedenken met de klant
“Offertes maken, dat is gelukkig geen bandwerk”, zegt Eline. “We moeten goed nadenken over welke oplossing we bieden aan de klant. Vaak moet het exact zijn wat ze vragen, maar soms kunnen we ook varianten aanbevelen, die eveneens aan hun vereisten voldoen.”
“Met de juiste expertise en met de juiste ‘op maat’-ingesteldheid kan je dan verrassend uit de hoek komen, iets wat onze klanten appreciëren, omdat je geen eenheidsworst presenteert”, stelt Eline.
Een job met afwisseling en verantwoordelijkheid
“Nadat de offerte werd goedgekeurd en de klant een bestelling plaatst, zijn we als technisch commercieel bediende nog steeds aan zet”, vertelt Eline. “We maken de productietekeningen en geven alles in ons ERP-systeem in, waarna het volledige order wordt nagekeken door de productiechef. Die kwaliteitscontrole na elke stap zit hier bij Multiline wel stevig ingebakken in onze processen.”
“Als technisch commercieel bediende heb je het overzicht over het volledige bestelproces: van offerte over productie tot levering.”
“Er worden dan eventueel nog verbeteringen of aanpassingen voorgesteld vanuit de productie”, zegt Eline. “En dan krijgen we een productie- en leverplanning, waarmee we de klant kunnen informeren wanneer zij hun bestelling mogen verwachten. Met dit programma kunnen we de status van een bestelling op elk moment raadplegen, zodat we steeds een aanspreekpunt zijn voor de klant.”
Werken bij Multiline, dat is terechtkomen in een hecht team
“Het fijnste aan de job, naast het feit dat het hier nooit saai is, zijn de collega’s en de directie”, zegt Eline enthousiast. “We werken hier in een landschapsbureau, waarbij er een heel open sfeer heerst. Heb je een vraag, dan kan je die bij wijze van spreken gewoon luidop stellen en iemand zal erop antwoorden. Maar evengoed hebben we hier ‘stille ruimtes’ waar je terecht kan als je eens gefocust wil doorwerken aan een aantal offertes.”
“Werken bij Multiline is gewoon tof. Je leert hier enorm veel bij en tussen de collega’s onderling heerst er een open en sociale sfeer.”
“Er wordt hier elke dag wel wat afgelachen, humor is belangrijk”, knikt Eline. “We zijn uiteindelijk een heel hechte groep die voor mekaar in de bres springt wanneer het nodig is. Ook de communicatie is heel direct met korte lijnen, zelfs met de directie, wat natuurlijk eigen is aan een familiebedrijf. Dat is een enorm voordeel en dat werkt ook motiverend omdat er met je mening rekening wordt gehouden.”
Bekijk onze vacatures en solliciteer vandaag nog.
Op zoek naar inspiratie?
Heeft u vragen? Wilt u graag meer informatie over onze producten?
Contacteer onsMeer nieuws
-
5 fouten in kantoorverlichting die u absoluut wil vermijden
Goede kantoorverlichting heeft niet alleen een impact op de productiviteit en het welzijn van medewerkers, maar draagt ook bij aan een professionele uitstraling van het bedrijf. Toch worden er in veel kantoren nog steeds verkeerde keuzes gemaakt op vlak van verlichting. In deze blogpost ontdekt u vijf veelvoorkomende fouten die u best vermijdt.
Lees meer -
Zo herkent u een ruimte die vraagt om akoestische verlichting
Slechte akoestiek kan een grote impact hebben op productiviteit en welzijn. Gelukkig biedt akoestische verlichting een elegante oplossing voor dit probleem. Hiermee slaat u twee vliegen in één klap: een optimale lichtkwaliteit gecombineerd met een aangenaam geluidsklimaat. In deze blogpost ontdekt u wanneer akoestische verlichting een slimme keuze is.
Lees meer -
4 redenen waarom elk gebouw architecturale verlichting nodig heeft
Wie gebouwen ontwerpt, inricht, verkoopt of verhuurt weet dat verlichting meer is dan een functionele noodzaak. Het is een belangrijk onderdeel van de architectuur en draagt bij aan de uitstraling, beleving en identiteit van een gebouw. Wie kiest voor architecturale verlichting, kiest niet alleen voor licht, maar ook voor sfeer en impact. Bij Multiline combineren we technische knowhow met esthetisch inzicht om gebouwen letterlijk en figuurlijk te laten stralen. In deze blog vertellen we waarom het loont om van bij de start te investeren in doordachte, architecturale verlichting.
Lees meer